fbpx

Vragen? Advies nodig? Bel met ons! Telefoon (+31) (0)344 61 06 48

Busreis:

AANKOMST

Hoe laat kom ik aan?

Op zaterdag, in principe in de ochtend, maar vanwege de lange afstand en het eventuele oponthoud (files, weersomstandigheden e.d.) is er géén tijdstip van aankomst te noemen.

Aankomsttijd / accommodatieboeking

Gewoonlijk komt de bus in de ochtend aan, maar je kunt meestal pas in de middag mijn accommodatie betrekken. Waar laat je je bagage zo lang? 

De bus rijdt verder, dus het is niet mogelijk om je bagage achter te laten. Informeer van tevoren bij je accommodatieverschaffer of je je bagage kunt stallen tot je kamer / appartement vrij is.
Lukt dat niet, dan moet je helaas je spulletjes bij je houden totdat je kunt inchecken in je hotel / appartement.

BAGAGE

Hoeveel bagage mag ik meenemen?

Per persoon mag het volgende worden meegenomen in de touringcar:

  • 1 koffer of reistas (80x70x30 cm en met een gewicht van maximaal 20 kg)

  •  in de winter: 1 ski-/snowboarduitrusting. In het geval van een snowboard moeten de bindingen verwijderd zijn

  • 1 stuk handbagage (handzaam formaat, ca. 2 kg)
Mag ik een tentje meenemen?

Dit mag alleen als het in de toegestane koffer of tas past; niet als extra bagage.

Mag ik een (vouw)fiets meenemen?

Nee, helaas, fietsen kunnen niet worden meegenomen

Mag ik een rollator meenemen?

In verreweg de meeste gevallen is dit mogelijk, maar hiervoor doen we wel altijd eerst een aanvraag bij de busmaatschappij.

Vermeld dit even als "eis" bij de opmerkingen op het boekingsformulier, dan houden we er rekening mee.

BESCHIKBAARHEID

Zijn er nog plaatsen in de bus vrij?

Zo lang er nog via onze website gereserveerd kan worden kun je er vanuit gaan dat er nog plaatsen te boeken zijn.

Wat betekent 'op aanvraag'?

Dit betekent dat de bus bijna volgeboekt is en dat er nog maar enkele plaatsen vrij zijn. Doorgaans krijgen wij binnen een paar uurtjes van de busmaatschappij te horen of je boeking akkoord / niet akkoord is.

Kan ik last-minute boeken?

Ja, dat is mogelijk, maar binnen twee weken voor vertrek moeten we altijd wachten op de bevestiging van de vervoerder.

BETALING

Moet ik bij boeking meteen betalen?

Nee hoor! Dat hoeft niet!

Na boeking ontvang je van ons een bevestiging / factuur.
Wij verzoeken je per omgaande een aanbetaling van 30% te voldoen.
Uiterlijk 6 weken voor vertrek ontvangen wij dan graag het restantbedrag.

Maar…

Bij boekingen gedaan binnen 6 weken voor vertrek, dien je de volledige reissom wel per direct te voldoen.

Je kunt de verschuldigde bedragen overmaken op het bankrekeningnummer dat op onze bevestiging / factuur vermeld is.

Kan ik mijn bus ticket via i-Deal betalen?

Nee, sorry, dat is helaas nog niet mogelijk, maar daar wordt aan gewerkt.

BOEKING

Kan ik nog annuleren / omboeken?

Jazeker, annuleren of omboeken kan altijd, maar het is niet altijd kosteloos.

Annulering van de hele boeking BUS:

Tot 1 april (zomerboekingen) / 1 oktober (winterboekingen) van het lopende boekingsseizoen mag je een busreis kosteloos annuleren.

Voor busreizen die na deze datum geannuleerd worden, bedragen de kosten:

  • tot 6 weken voor vertrek: 30% van de reissom
  • binnen 5 weken voor vertrek: 100% (de hele reissom)

Omboeken van een BUSREIS (voor zover nog mogelijk):

  •  als je nog geen ticket hebt ontvangen, is dit service van ons en daarom gratis
  • heb je al wel je ticket ontvangen, dan brengen we € 10,00 administratiekosten in rekening
Wanneer ontvang ik mijn ticket(s)?

Zodra wij de gehele reissom hebben ontvangen, sturen we je de tickets per email

Mag een minderjarige alleen reizen?

Ja, dat mag, mits ze zich in de bus houden aan de ‘spelregels’.
Er is wel toestemming nodig van een van de ouders (per email) en een van de ouders moet de hoofdboeker zijn op het boekingsformulier.
De ouders blijven te allen tijde verantwoordelijk.

HUISDIEREN

Mag ik een huisdier meenemen?

Nee, dit is absoluut niet toegestaan; ook niet als hondje of poes in een mandje worden meegenomen. 

ENKELE REIS

Kan er een enkele reis geboekt worden?

Dat is bijna altijd mogelijk.
Het boekingsformulier voorziet hierin niet, maar als je even belt, mailt of met ons chat, dan regelen we het voor je.

De PRIJS is de helft van een retour + € 25,00.

Rekenvoorbeeld:

Prijs retour: € 200,00

De helft is: € 100,00 

Enkele reis-toeslag: € 25,00 

Deze enkele reis kost € 125,00

ONDERWEG | Info & Regels

Alcohol

Het is verboden om eigen alcoholische dranken in de touringcar mee te nemen. Bij misbruik van alcohol kan je de toegang tot de touringcar ontzegd worden. Kosten hieruit voortvloeiend zijn voor eigen rekening.
Vanzelfsprekend is ook het gebruik en vervoeren van verdovende middelen in de bus verboden.

Drankjes

Alle touringcars zijn voorzien van een bar waar je naast koffie, thee en soep ook gekoelde frisdranken kunt verkrijgen. Neem wel voldoende kleingeld mee, want de drankjes dienen contant te worden afgerekend.

Minderjarigen

Minderjarigen mogen zonder begeleiding van een volwassene mee, mits ze zich in de bus houden aan de ‘spelregels’.
Er is wel toestemming nodig van een van de ouders / verzorgers (per email) en een van de ouders / verzorgers moet de hoofdboeker zijn op het boekingsformulier.
De ouders / verzorgers blijven te allen tijde verantwoordelijk.

Muziek / film

Gedurende de busreis wordt er uitsluitend rustige muziek afgespeeld door de chauffeur, dus geen schlagers of smartlappen. Natuurlijk ben je er vrij in om je eigen muziek te beluisteren, maar we willen je wel verzoeken rekening te houden met het geluidsniveau, zodat je medepassagiers hier geen hinder van ondervinden.
Zowel tijdens de heen- als terugreis wordt er tijdens de reis een film vertoond. Na 24:00 uur worden er geen films meer vertoond en gaat de muziek in de touringcar uit.

Plaats(en) in de bus

Gewoonlijk wordt er vooraf een indeling gemaakt door de chauffeur. Samenreizenden (op één formulier geboekt) komen in principe bij elkaar te zitten.

Heb je een belangrijke voorkeur?
Geef die dan door bij boeking, zodat er rekening mee kan worden gehouden.

Roken

Het is strang verboden om te roken in de bus.

Stopcontacten

In de first class bus zijn stopcontacten.

In de royal class bus zijn geen stopcontacten.

Stops onderweg

Afhankelijk van de drukte op de autowegen, wordt er regelmatig gestopt om de benen te strekken, een sigaret te roken of naar het toilet te gaan. Voor de maaltijden wordt er doorgaans langer gestopt bij een zelfbedieningsrestaurant. De chauffeurs geven aan hoe lang een stop zal duren. Houd zelf de tijd in de gaten zodat de bus niet op je hoeft te wachten of zonder jou vertrekt.

Toilet

Alle touringcars zijn voorzien van een toilet.
Gebruik dit toilet alleen bij dringende noodzaak. Het kan voorkomen dat het toilet gesloten is tijdens de terugreis. Dit heeft als reden dat de tank van het toilet al op de heenreis vol is geraakt. Door de strenge Europese milieuwetgeving mogen deze tanks alleen in speciale containers worden geleegd. Wij adviseren je dan ook zo veel als mogelijk gebruik te maken van de sanitaire voorzieningen tijdens de stops onderweg.

Veiligheidsgrodel

In een rijdende touringcar is het voor alle passagiers verplicht om de veiligheidsgordels te dragen, mits deze in de touringcar aanwezig zijn. Wanneer deze aanwezig zijn is het dragen ervan verplicht en is het verboden om te lopen in een rijdende touringcar, behalve om bij hoge nood het toilet te kunnen bezoeken.

WiFi

Er is geen wifi in de touringcars.

OPSTAPPEN / VERTREK BUS

Hoe herken ik de Interbus-touringcar?

Alle touringcarondernemingen die reizen uitvoeren in opdracht van Interbus zijn duidelijk te herkennen door middel van herkenningsborden of stickers:
– de Interbus-borden zijn aan weerszijden van de touringcar bevestigd
– de voorzijde van de touringcars zijn ook voorzien van een Interbus-sticker
– daarnaast zijn alle touringcars voorzien van A3 borden achter de voorruit met daarop route informatie

Moet ik overstappen?

Interbus probeert haar touringcars via een zo snel mogelijk opstapschema rechtstreeks naar de bestemmingen in het buitenland te laten rijden. Gewoonlijk rijden de bussen eerst naar het wisselpunt in Maarheeze of Nederweert alwaar je overstapt in de touringcar die je naar je bestemming brengt.

Busterminal Maarheeze (wisselplaats)

Interbus maakt vaak (in de winter altijd) gebruik van een passagiersterminal in Maarheeze als wisselpunt.


De vertrekken en aankomsten worden door de operations manager gecoördineerd.
Bij de informatiebalie brengen wij je op de hoogte van de juiste touringcar, de bestemming en de vertrek- of aankomsttijd.


De passagiersterminal voorziet in een restaurant, dus wachten kan heerlijk binnen of lekker buiten onder het genot van een (zeer redelijk geprijsd) hapje of een drankje.

Zo nodig kan je gratis een bagagelabel ophalen bij de infobalie.

Vanzelfsprekend zijn er toiletten.

Parkeren op busterminal Maarheeze

Als jouw bus via Maarheeze rijdt, kun je ook direct bij de passagiersterminal aldaar opstappen.
Zo rijd je op je gemak naar Maarheeze waar je voor slechts € 30,00 per 10 dagen je auto kunt parkeren op een afgesloten, geasfalteerd parkeerterrein.
Als je een parkeerplaats wilt bijboeken vermeld dit dan even bij de opmerkingen op het boekingsformulier.

REISPAPIEREN

Paspoort / identiteitskaart

Het is je eigen verantwoordelijkheid om in het bezit te zijn van een geldig grensdocument (paspoort of identiteitskaart). Houd je grens- en reisdocumenten altijd in je handbagage zodat je ze direct bij de hand hebt als erom gevraagd wordt. Dit voorkomt vertragingen bij de douane.

TRANSFERBESTEMMINGEN

Laatste stuk per locaal transferbus(je) / taxi

 

Naar bepaalde bestemmingen in het buitenland kan voor het laatste stuk een transferbus(je) of taxi worden ingezet. Er zijn dan geen first class / royal class stoelen.

In Frankrijk, Italië en Kroatië kan het voorkomen dat er gewacht moet worden (in Frankrijk in Moutiers, in Italië in Klausen, In Kroatië in Porec) op de doorgaande bus naar Nederland.

Informatie hierover vind je in de toelichting bij het boekingsproces, maar je mag natuurlijk ook even contact met ons opnemen hierover.

VOORKEUREN en WENSEN

Kan ik voorkeuren en/of eisen doorgeven?

Voorkeuren zijn voorbeeld:

  • Ik wil graag een rollator meenemen
  • Ik wil graag dichtbij het toilet zitten
  • Ik wil het liefst beneden zitten
  • enzovoorts

We noemen deze voorkeuren ‘preferenties’.
Met preferenties wordt zoveel als mogelijk rekening gehouden, maar we kunnen niet garanderen dat er ook daadwerkelijk aan het verzoek kan worden voldaan.

Als dingen zoals hierboven genoemd, voor jou van essentieel belang zijn en het doorgaan van de reis ermee samenhangt, dan spreken we van een ‘essentie’.
Gewoonlijk is er sprake van beperkingen als gevolg van medische omstandigheden die zo’n essentie noodzakelijk maken.
Natuurlijk proberen we het graag goed voor je te regelen. We zullen dan een aanvraag doen bij de vervoerder en wachten op een schriftelijke bevestiging.
In een enkel geval zijn er kosten verbonden aan een essentie, maar we vertellen je altijd vooraf hoe hoog die kosten zijn.

Je komt bij ons nooit voor dure verrassingen te staan.

Je wensen & eisen kun je op het boekingsformulier vermelden onder ‘opmerkingen’, of je kunt met ons bellen, chatten of emailen.

Scroll to top